Ahogy a kisállat-ipar folyamatosan növekszik, sok vállalkozás arra koncentrál, hogy pozitív élményt teremtsen ügyfelei és azok kedvencei számára egyaránt . A hatékony csomagolás létrehozása azonban iparágtól függetlenül nehéz dolog.
A szemet gyönyörködtető és informatív állateledel csomagolás, amellyel pozitív érzelmeket válthatunk ki vásárlókból, nagyban segítheti a termék értékesítését. Az állateledel gyártók számos más módon megközelíthetik az állateledel csomagolások létrehozását. Ebben a cikkben tíz hasznos tippet adunk, amelyeket érdemes figyelembe venni az állateledel csomagolás kialakításakor.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan segíthetik a kreatív ötletek a különböző háziállatoknak szánt termékek értékesítését.
Mivel az állateledel-iparban a verseny minden eddiginél erősebb, a vállalkozásoknak sokkal több erőfeszítésre van szükségük ahhoz, hogy elérjék vásárlóikat, mint egy egyedi terméket létrehozni. Éppen ezért összeállítottunk egy listát a 10 csomagolástervezési tippből, hogy néhány trükköt adjunk az állateledel csomagolás megtervezéséhez.
Használjunk nagyobb méreteket
Mivel az állateledel termékekre hosszabb ideig van szükség, a vásárlók nagy kiszereléseket előnyben részesítik a kisebb zacskókkal szemben. Ha úgy dönt, hogy álló tasakot használ, az elsődleges dizájn nagy valószínűséggel a csomagolás elején vagy az oldalsó panelen található, ahogy az a polcokon látható. Ez azért is fontos, hogy ezek a részek egy pillantással láthatóak legyenek, és a vásárlók könnyen megérthessék a termék előnyeit és értékeit.
Ezen túlmenően, amikor lehetséges, építsünk be egy védőréteget a termék csomagolásába, mivel nagyon fontos az íz és a frissesség biztosítása és megőrzése.
Informatív állateledel csomagolás
A gyártók állateledel márkáinak sikerét elsősorban az határozza meg, hogy a termék hogyan fog kitűnni a célpiacon a versenytársak közül. Noha a nettó tömegnek, a gyártási dátumnak, a gyártó megnevezésének, címének, a lejárati dátumnak, a tárolási irányelveknek és egyéb információknak szerepelniük kell a csomagoláson és a címkén, számos egyéb tényezőt is figyelembe kell venni.
A csomagolás elülső részén tüntessünk fel néhány olyan kulcsfontosságú összetevőt és tápértéket, amelyeket tartalmaz az állateledel. Ezenkívül az állateledel csomagolás tartalmazzon információkat a legfontosabb alapanyagokról és összetevőkről, a GMO-státusról és a tartósítószerek használatáról.
Az állateledel csomagolás hátoldalán ügyeljünk arra, hogy a lehető legtöbb információt adjunk meg termékéről. Ideértve a felhasznált konkrét összetevőket, az alapanyagok származásával kapcsolatos információkat, a termék létrehozásának módját és az alkalmazott feldolgozási módszereket.
Bár úgy tűnhet, hogy sok információt kell megadni, mindez segít abban, hogy állateledel márka ne vesszen el a tömegben.
Használjunk csábító grafikákat és illusztrációkat
A grafikák és az illusztrációk minden állateledel csomagolás tervezésének kritikus elemei. A csomagolás elsődleges célja, hogy kiemelkedjen a polcokon a többi termék közül, ezért a márkajelzéssel és dizájnnal kapcsolatos döntésenk kritikusak.
A fogyasztók mára elvárják, hogy esztétikailag kifinomultabb legyen a csomagolás különösen, ha állateledelt és állattartáshoz kapcsolódó kellékeket vásárolnak. A fogyasztók előnyben részesítik az életstílusukat kiegészítő csomagolást. A csomagoláson lévő boldog, élénk és energikus háziállatok fényképei pozitív érzést kölcsönöznek a terméknek. Sőt, még a képeken látható háziállatok fajtái is üzenhetnek a vásárlóknak.
Bölcsen válasszuk ki a színeket és betűtípusokat
A megfelelő szín és betűtípus kiválasztása minden elemhez, beleértve a csomagolás domináns oldalát, a grafikát, sőt magát a cimkét is, a tervezési folyamat elengedhetetlen része. Ezenkívül az is fontos, hogy a csomagolás feltűnő legyen, de ez ne legyen túlzó mértékű. Ez azt jelenti, hogy a csomagolás színeinek ki kell egészíteniük egymást és segíteniük kell a termék értékesítését, nem pedig versenyezniük kell egymással.
Gondolkodjunk előre, és olyan látványelemeket hozzunk létre, amelyek adott esetben egy teljes termékcsaládon belül használhatók, nem pedig egyetlen terméken. Válasszunk olyan betűtípust, amely egyszerre megkülönböztethető és olvasható, valamint olyat, amely harmonizál a termék logójával. Ezenkívül válasszunk merész színeket, amelyekkel az állateledel csomagolás kiemelkedik versenytársai közül, és arra csábítja a vásárlókat, hogy azonnal vegyék le a polcról.
Használjunk betekintőablakot
A kedvtelésből tartott állatok eledelének formáját és színét tekintve nagy a variáció. Ezért is érdemes láthatóvá tenni a konkrét terméket, hogy az ügyfelek maguk is láthassák, hogyan is néz ki az állateledel.
Tegyük felhasználóbaráttá a csomagolást
Az állateledel csomagolás megtervezésekor vegyük figyelembe, hogy kinek adjuk el a terméket, és a vásárlók várhatóan mit találnak vonzónak a termékében. Mielőtt elkezdenénk a csomagolás tervezését, gondoljuk át, hogyan fogják a vásárlók használni a terméket, és tegyük a folyamatot a lehető legegyszerűbbé. Például, ha a termék megköveteli, hogy a vásárlók öntsék ki a tartalmat, fontoljuk meg egy fogantyú felszerelését az egyszerű kiöntés érdekében. Ha a terméket többször lehet vagy kell felhasználni, ügyeljünnk arra, hogy a csomagolás könnyen visszazárható legyen.
Ezenkívül a biztonság kulcsfontosságú, különösen, ha állateledelről van szó. A biztonság javítása és a visszaélések megelőzése érdekében az állami hatóságok szigorú csomagolási szabványokat írnak elő, ezért feltétlenül tekintsük át ezeket az állateledel csomagolás tervezési folyamata során.
Gondolkozzunk fenntarthatóan
A fogyasztókat egyre jobban aggasztják vásárlási szokásaik környezeti hatásai, ami azt jelenti, hogy sok vállalkozásnak meg kell fontolnia , hogy márkastratégiája részeként környezetbarátabb csomagolást tervezzen. Tervezzünk olyan csomagot, amely nemcsak védi a terméket, hanem csökkenti a hulladék mennyiségét is. Ez gyakran azt jelenti, hogy meg kell szabadulni a felesleges csomagolóanyagoktól, amelyek nem teszik jobbá a terméket, beleértve a többrétegű zacskókat, dobozokat és műanyagokat.
Győződjünk meg arról, hogy a termék illeszkedik a csomagoláshoz
A forma, a méret, a funkcionalitás és az anyagok tekintetében tegyük praktikussá a termék csomagolását. A fura formájú csomagok megnehezíthetik a kereskedő számára az áruk polcon, raktárában vagy raktárában való elrendezését. Ez azt is megnehezíti a vásárlók számára, hogy az árut az üzletből az otthonukba hazavigyék.
Gondoljuk át, hogyan fogják a terméket kiállítani, szállítani és tárolni, így olyan dizájnt hozzunk létre, amely tükrözi az ügyfelek igényeit. Gondoskodni kell arról, hogy csomagolása tartós, könnyen tárolható, hordozható és hosszú ideig eltartható legyen.
Ne komplikáljuk túl
A minimalista csomagolási forma jelenleg rendkívül népszerű, és ennek jó oka van. A vásárlók a vásárlási folyamat minden lépésében könnyen eláraszthatók vizuális információkkal, amelyek gyakran negatívan befolyásolhatják az észszerű vásárlási döntésük meghozatalát. Az állateledel csomagolás megtervezésekor nem kell túlgondolni a termék megjelenését. A valóságban akár az egyszerűség is lehet a döntő.
A minőségi anyagok és az egyedi gondolkodásmód gyakran pozitív élményt adhat az ügyfeleknek, akik végül az adott terméket választják, hogy többet megtudjanak róla. Kiváló minőségű anyagok, tetszetős színséma és grafika használatával könnyedén kiemelkedhet a termék versenytársak közül.
Őszintének lenni
Mindenekelőtt létfontosságú, hogy mindig őszinték legyünk a vásárlókkal. Természetesen fontos cél, hogy a grafika tetszetős legyen, de a terméknek olyannak kell lennie, amelyik a csomagolás felbontásakor megfelel a vásárlók elvárásainak. A vevők elvesztését kockáztathatjuk, ha a csomagolás külső megjelenése nem egyezik a tényleges termék tulajdonságaival.
A csomagoláson található információknak részletesen meg kell magyaráznia, hogy mi a termék, és miért is akarják az emberek megvásárolni. Másrészt ne tömjük tele a csomagolást túl sok szöveggel vagy zsúfolt dizájnnal, mivel csak néhány pillanat áll rendelkezésére, hogy felkeltse az ügyfelek figyelmét.